“De energietransitie is hot en heeft een enorme impact op ons bedrijf. Het is voelbaar op alle afdelingen. Alles en iedereen is in beweging om de verduurzaming van ons land vorm te geven. Dat maakt het werken bij Climate for life ontzettend gaaf!”
Maurits is in september 2017 bij CFL gestart. Als vader van twee jonge kinderen zocht hij naar een bedrijf met een purpose, oftewel, een bedrijf dat bijdraagt aan een betere wereld. Na jarenlang een eigen marketingbureau gerund te hebben, was hij bovendien toe aan iets anders. “Bij CFL krijg ik de kans om producten in de markt te zetten en te promoten die bijdragen aan een beter Nederland”, vertelt hij. “Hierbij kan ik gewoon verder ondernemen. De organisatie is heel plat en als medewerker kun je echt mede de koers bepalen. Er is veel vrijheid om ideeën te pitchen en uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan de introductie van onze warmtepomp Vincent, die we op een onderscheidende manier en groots onder de aandacht hebben gebracht.”
Als marketeer is Maurits breed betrokken. “Van het maken van brochures en het up-to-date houden van websites tot het schrijven van allerlei soorten advertenties en social media teksten, het bedenken van verkoopacties en het organiseren van beurzen”, vertelt hij. “Zo ben ik verantwoordelijk voor onze deelname aan de Vakbeurs Energie. Hoe kunnen we op een originele manier opvallen? Welke producten laten we zien? En welke boodschap willen we bezoekers meegeven? Het bouwen aan het merk is erg leuk om te doen!”
Als marketeer heeft Maurits bovendien een taak aan de verkoopzijde. “Ik ben verantwoordelijk voor de marketing voor het salesteam Projectsales, wat betekent dat ik projectontwikkelaars, adviseurs, woningcorporaties en andere stakeholders kennis laat maken met en op de hoogte houd van onze ontwikkelingen”, vertelt hij. “Om de juiste acties hiervoor te bepalen, werk ik met verschillende afdelingen en mensen samen. Waar ik de ene keer met de directeur aan tafel zit, is dat de andere keer met de afdeling Productie of Service. Bovendien spar ik regelmatig met mijn marketingcollega’s en mijn collega’s bij Innovatie en Category Management. Ondanks dat er inmiddels bijna 500 mensen bij ons werken, voelt iedereen dichtbij. Het hybride werken, waarbij je online met elkaar samenwerkt, draagt daar zeker aan bij!”